HÍREK

Vác Város Levéltára pályázati beszámolója
(2024-09-10)

Vác Város Levéltára pályázati beszámolója a Könyvtárak és Levéltárak Kollégiuma 2023. évi nyílt pályázati felhívására Egyéb dokumentumok restaurálása, állományvédelmi munk...
bővebben

Maluridé koncert
(2024-07-15)

...
bővebben

Kutatószolgálati szünet
(2024-07-04)

Tisztelt Kutatóink és Ügyfeleink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy kutatószolgálatunk szünetel 2024. augusztus 5. és 23. között a nyári szabadságolások miatt. Új iratkiké...
bővebben

Ünnepi Könyvhét 2024
(2024-06-05)

...
bővebben

AZ ÉV LEVÉLTÁRI KIADVÁNYA 2023
(2024-04-15)

A Magyar Levéltárosok Egyesülete 2024. április 12-én adta át az egyesület által alapított AZ ÉV LEVÉLTÁRI KIADVÁNYA 2023 díjakat. Vác Város Levéltára II. díjat nyert az "...
bővebben

VÁCI HÍREK

MEGHÍVÓ galéria avatóra
2023-10-19 07:45:30
MEGHÍVÓ galéria avatóra
2023-10-17 07:45:02
Szerdán reggel ül össze Vác Város Önkormányzat Képviselő-testülete
2023-10-16 07:56:04
VÁC MEGÚJUL
2023-10-16 07:52:35
Robbantás miatti ideiglenes útlezárás
2023-10-16 07:51:30

TÁMOGATÓINK

Ügyfélszolgálat

Ügyfélfogadás:     Hétfő–csütörtök: 8:00–15:30
                               Péntek: 8:00–13:00

Ügyfélszolgálati kérőlap, tudnivalók elérhető az alábbi linken:

Ügyfélszolgálati kérőlap

Kérjük, mielőtt személyesen felkeres minket, érdeklődjön telefonon vagy e-mailben, hogy levéltárunk illetékes-e ügyében eljárni!

I. Minden ügytípusra vonatkozóan fontos tudnivalók:
1. Adatszolgáltatást csak az ingatlan tulajdonosa, ill. meghatalmazottja, tanuló- és munkaidő-igazolás esetén az érintett személy kérhet. Meghatalmazott esetén írásbeli meghatalmazás szükséges.
2. Telefonon, levélben, e-mailben érkezett megkeresés esetén csak az eljárás menetéről nyújtunk tájékoztatást, adatszolgáltatást azonban csak személyes megkeresés esetén teljesítünk!
3. Az ügyintézéshez személyi igazolvány és lakcímkártya szükséges.
4. Kérjük, amennyiben rendelkezik az üggyel kapcsolatos bármilyen dokumentummal, azt hozza magával. Ezzel a kutatást segíti elő!
   
II. Építési, használatbavételi engedélyek kikereséséhez szükséges adatok:
1. Az építtető neve:
a) amennyiben nem az igénylő az első tulajdonos, fontos kideríteni az építtető nevét;
b) ha az építkezés vállalati, lakásszövetkezeti, banki stb. formában történt, fontos az építtető nevének minél pontosabb meghatározása;
c) társasház esetén az a tulajdonos, akinek a neve alatt az engedélyezési eljárást lefolytatták (pl. Kiss János és társai).
2. Az építés éve
a) legalább körülbelüli időpont mindenképpen szükséges a sikeres kutatáshoz.
3. Utca, házszám., helyrajzi szám
a) ha időközben változás történt, szükséges tudni a korabeli utcanevet;
b) elsősorban lakótelepi építkezések esetében előfordul, hogy a terveken nincs feltüntetve az utcanév vagy házszám, hanem csak egy betűjel (pl. Földváry tér C14 épület, Gombási úti ltp. 23-as tömb). Ilyen esetekben a fenti betűjel ismerete nagyban megkönnyíti a kutatást, illetve az épület azonosítását;
c) helyrajzi szám alapján nem tudunk kutatást végezni, az legfeljebb az ingatlan azonosításához lehet elegendő.
   
A fenti adatok minél pontosabb meghatározását segíthetik a régebbi lakóktól kapott információk.
   
Ingatlannal kapcsolatos ügyintézés esetén a tulajdonjog igazolása szükséges. Ez történhet három hónapnál nem régebbi tulajdoni lappal, adásvételi szerződéssel, más egyéb, a tulajdonjogot igazoló okirattal (a lakcímkártya nem igazol tulajdonjogot!).
   
III. Munkaviszony és tanulóidő igazolásához szükséges adatok:
1. A dolgozó, a tanuló pontos neve.
2. A munkáltató, az iskola pontos neve.
3. A munkaviszony, a tanulói jogviszony kezdete, vége.
   
IV. Ügyfélszolgálati reprográfiai (másolási) díjak letölthetők itt.

 

ELÉRHETŐSÉGEINK

Vác Város Levéltára
2600 Vác, Múzeum u. 4.
Tel: 27/305-444
info@vacarchivum.hu
igazgato@vacarchivum.hu